torsdag den 4. april 2013

Quill

Endelig fik jeg her til aften tid til at slå et (nyt) projekt op på de nye Addi-pinde...

Valget faldt på Quill af Jared Flood. Se mere her


Ifølge opskriften skal man starte med en "provisional cast-on" og hos purl bee fandt jeg en snedig måde, så starten er gået med en række gule, hæklede luftmasker og så fortsatte jeg med Geilsk totrådet uld i råhvid.


De første retriller er gledet af pinden uden problemer. Pindene er lette, garnet sidder ikke fat i samlingen mellem wire og pind, så jeg tror jeg har fået mig nogle nye bedste venner.

Først venter et kvadrat på 97 masker og 97 retriller lige ud af landevejen. Dernæst inderbort og yderbort.

De andre projekter.... de ligger da fint i kurven ;-)


- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

Eva sagde ...

Uh, det må være skønt med nye pinde.

dqpage sagde ...

Det ser ud til både at være et spændende og udfordrende projekt - så går det lettere med de nye pinde :o)

Uldbegavet sagde ...

Interessant projekt og helt perfekt med nye pinde.

Gitte sagde ...

Spændende projekt, og tillykke med de nye pinde. Sikken en dejlig overraskelse.

Liselotte sagde ...

Det er jeg også lige startet på i uld/silke, men mit grafiker-øje generes af den måde, rillerne vender, når sjalet engang skal foldes. Jeg tror, at jeg bliver nødt til at strikke inderfeltet fra hjørne til hjørne ;-)

Nye strikkepinde er bare det bedste i verden :-)

Lin sagde ...

Tillykke tillykke med den laekre gevinst. Glaeder mig til at se resultatet.

Helle : sagde ...

Sikke et flot sjal, den kommer da lige på listen.
Godt at du er tilfreds med dine nye pinde, tillykke med dem.