søndag den 11. marts 2012

Jeg må strikke, jeg må strikke....

Da jeg så denne T-shirt ved Fiberfesten i Ry i går var jeg helt solgt. Heldigvis havde jeg penge i pungen fra nogle fødselsdagsgaver, og de kunne så passende blive omsat til en ny t-shirt mig med teksten: "Got2knit". (Designet af Dorthe Ballisager fra Odder).



Det mantra, tror jeg kører i hovedet på mange af de kreative kvinder, som sad midt i salen med strikketøj mm. Man kan vel sige at vi alle lider af en form for OC(k)D; Obsessive Compulsive knitting Disorder. Og jeg tror vi er ganske tilfredse med det.

Det er utroligt så nemt man kommer i snak, når der er strikketøj indblandet. Det var meget hyggeligt at hilse på mange af jer andre bloggere. Speciel tak dig dig, Lea, fordi du kom hen og sagde goddag, når jeg nu ikke lige kunne kende dig IRL ;-)

Mit mantra fortsatte godt ind i natten, for jeg ville bare have stjernesweateren færdig, og se:



Jeg brugte alt det hvide pladegarn og måtte således slutte halskanten af med en omgang af det brune for at have nok, men så må det jo være min udgave, der ser sådan ud. Ikke flere af dem til mig ligenu; jeg er kureret for pladegarn, tykkepinde og mønsterstrik i kombination for en stund.

Fakta:
Model: Stjernesweater (efter egne og Nynnes anvisninger), str. XS
Garn: Pladegarn - 2 nøgler hvid og en smule mørkebrun
Pinde: KnitPick 8 mm rundpind og en ærmepind fra Birk 8 mm.
Hot or not: Tja - den ser mig noget smal ud, men ifølge Nynne vokser modellen ganske meget, så mon ikke husets teenager kan bruge den.

Og nu må jeg gerne starte på et nyt strikketøj!!!

15 kommentarer:

christunte sagde ...

Hvor lyder det hyggeligt med fiberfestival!
Sweateren er blevet rigtig, rigtig flot. Den brune kant i halsen er faktisk lige prikken over i-et!

Kirsten Amstrup sagde ...

Det var dog en pragtfuld t-shirt - og en fed ny diagnose, der optræder her i dit indlæg. Den vil jeg også gerne smykke mig med.
Stjernetrøjen er også blevet flot - jeg synes den mørke kant i halsen gør sig rigtig godt. Og jeg kan også godt forstå du slutter med de tykke pinde igen - de er altså lidt trælse at strikke på.

Eva sagde ...

Hvor er din stjernesweater blevet lækker. Fin detalje med den mørke afslutning i halsen.

Og sikke da en lækker t-shirt.

Gitte sagde ...

Du bliver nødt til at bo i den bluse :-)
Tak for sidst.

Jeg synes faktisk at den mørke kant på halsen klæder blusen rigtig godt. Et ekstra pift.

Gitte sagde ...

Og den er så flot!!!!!

Camilla sagde ...

Sikke en fed fed islænder, og den brude halskant syntes jeg er mega fed!! Havde aldrig gættet at det var fordi du løb tør for garn :-)

Lin sagde ...

Flot, så fik du den færdig. Det gik da stærkt.
Den t-shirt var da noget af det mest geniale. Halløj for et motto, det skriver jeg under på med det samme:)
Hvad skal du så igang med nu?????

Uldbegavet sagde ...

Hvor er den blevet flot og T-shirten er så sej.

Fru Knudsen sagde ...

Den blev rigtig flot din"Sahra Lund" sweater, det ser da godt ud med den brune kant

Lea sagde ...

Åh, så skulle jeg da også have købt sådan en t-shirt - så kunne Eng, Trøje med Snydelommer, Skulderblad og alle de andre hængepartier jo hurtigt blive færdige:-)

Din Stjernetrøje er skøn og rigtig fin med den mørke hals!!!

Og hvor var det hyggeligt at hilse på dig i Ry og få gode råd til No. 2 (jeg har blok og pen klar så jeg ikke farer vild)! Tusinde tak for en hyggelig snak, Berit - og mon ikke vi ses igen en anden gang?!!

dqpage sagde ...

I har hygget jer i Ry, kan jeg se :o)
dejligt. Jeg må se at tage mig sammen næste år :o)
og rigtig flot stjerne sweater. Tillykke med den.
mange hilsener
Mona

ps. sej t-shirt

Kirsten sagde ...

Den er blevet rigtig flot stjernesweateren, og jeg er helt enig med de andre - det ser fantastisk godt ud med den mørke del i halsen!

Ulla Røjkjær sagde ...

Fed t-shirt....
og din sweather er fuldstændig unik med den mørke kant foroven...

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Ah ja, den t-shirt er da alt, alt for sej!
Og hvor er stjernesweateren blevet smuk!

Tine sagde ...

Øv, den t-shirt så jeg slet ikke!
Sådan ville jeg da også have haft :-)