torsdag den 19. januar 2012

Syrenfarvet Syren

Endnu et gaveprojekt er på pindene, og så må Raya altså vige, for mønsterstykket passer ikke godt med håndbold i TV'et. Min kære moder fylder snart år, og vi fejrer altid dagen sammen, for hun valgte altså at få mig i fødselsdagsgave!

For længe siden købte jeg noget Blackhill Højlandsuld hos Garnudsalg.dk i farven lys syren, og den var selvfølgelig møntet på AD's Syren fra Strik en Stund. Nu har jeg travlt, så jeg kan få den færdig til tiden, men mønsteret er nemt, så det går fint til håndbold og krimi-TV :-)

Om jeg sov godt i nat? Overhovedet ikke! Kender I ikke det med første nat i en ny/fremmed seng? Sengen er super-luksus-lækker, men jeg skal vist lige vænne mig til ikke længere at sove på en gammel madras med form som et badekar :-)

18 kommentarer:

Helle : sagde ...

Flot trøje du er begyndt på til din mor, jeg er sikker på hun bliver glad for den.

Ja en ny seng skal man vende sig til, selv om man er super tilfreds med den.

Merete sagde ...

Flot strikketøj. Det tog os 14 dage at vende os til vores elavationssenge. Men derefter er det bare en drøm at sove i

Strikkeheksen sagde ...

Jamen bedre fødselsdagsgave ku hun da heller ikke få :-) Jøsses hvor har du lavet mange dejlige ting, siden jeg var her sidst. Den Syren bliver skøn og jeg er helt tosset med din Samsø :-)

Glæder mig også til at se dig på lørdag :-)

Berit sagde ...

Tak, Helle og Merete!

Lene, er det ikke søndag, vi ses?

dqpage sagde ...

hej Berit
hvor er det et flot mønster .. og mon ikke du vænner dig til sengen ? Det er jeg sikker på - for det lyder da ikke særligt komfortabelt med den gamle.
Tillykke med fødselsdagen til dig og din mor :o)

Kirsten Amstrup sagde ...

Syren er et dejligt design, som jeg også tit tænker på at lave. Men det gælder jo så mange designs, og mange af dem bliver, desværre, nødvendigvis ved tanken.
Så er det jo dejligt, at man kan se alle I andres - det smager altid lidt af fugl:-)

Lea sagde ...

Jamen, sikke da en lækker fødselsdagsgave du strikker til din mor!

Den kan dog ikke måle sig med den gave det er at få et barn på sin fødselsdag :-)

Tillykke til jer begge.

Helle sagde ...

Hvor pudsigt, da jeg fik bogen i julegave var min mors første kommentar, at Syren kunne hun godt ønske sig :-) Jeg har dog gang i et andet projekt til hende, så Syren må hun vente på.

Glæder mig til at se din Syren når den bliver færdig - er sikker på, at den bliver din mor rigtig glad for :-)

Eva sagde ...

Den trøje bliver da vist rigtig flot.

Det er ikke så let at vænne sig til at sove godt:)

Fru Knudsen sagde ...

Din trøje ser fin ud, den kan din mor kun blive glad for. Hvis den næste håndboldkamp bliver som de sidste par kampe, kan du da bare gå i din nye seng, tillykke med den nye seng. Efter sådan håndboldresultater, får man lyst til at gemme sig under dynerne

Hygge-Strik sagde ...

Hvilken lykke at have fødselsdag sammen med sin mor :-)
Flotte ting du har strikket.

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg var lige ved at skrive til dig, da du fortalte at du glædede dig til at sove i din nye seng, men jeg tænkte at det kunne jo være at du sov som en drøm.
Jeg fik nemlig ny seng for et par måneder siden, og jeg blev så skuffet... De første to nætter... Og så blev jeg meget glad..
Man skal altså lige vænne sig til en ny seng...

Lin sagde ...

Syren er et hiiiiiiit hos mig. Jeg er sååååå glad for min, og du har ret, den er dejlig at strikke.
Du siger til når datoen kommer så vi kan ønske jer tillykke.
Nu seng, jooooo, den kender jeg godt hihi.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor er det et flot mønster og en dejlig farve der lige passer til :-)
Håber du med tiden kommer til at sove godt.

Marianne fra ønskeøen sagde ...

Sikke en gave der venter din mor
:-) og fantastisk at i fejre dag samme dag. Jeg håber du er ved at "falde" til i din nye seng

Uldbegavet sagde ...

Din syren bliver flot i den farve, det er en god gave, som nok skal blive påskønnet.
Ja, det kan tage sin tid at vænne sig til en ny seng. Jeg håber du sover godt i nat.

Tine sagde ...

Den Syren bliver bare så flot!
Det er en dejlig gave du strikker til din mor.
Tak for en dejlig eftermiddag igår!

Trillemor sagde ...

Smuk, smuk, smuk både farve og model. Og så håber jeg ryggen er ved at være tilvænnet;-)