tirsdag den 29. marts 2011

Jeg vil strikke det hele!

Åh - det er svært at lade være med at start det ene projekt op efter det andet.



Først er der "den stribede". Den skal ikke være færdig på et bestemt tidspunkt. Men ville nu være rar at have på her i overgangen mellem vinter og sommer. For på værkstedet er der lidt koldt for "kontorpersonalet". Mekanikerne mener, jeg er en piveskid, men de styrter jo også rundt og knokler hele dagen. Jeg sidder jo mest stille.

Så er der en fødselsdagsgave, som skal være klar den 8. april og tilmed skal den sendes til den anden ende af landet. Så det er vist på høje tid at komme igang. Valget er faldet på ADs Lille Idas Blomster. Dette vil så være no. 3 fra min hånd. Jeg fik købt lidt grå New Zealands lammeuld idag. Garnet til blomsterne, har jeg fra sidste version.



Og så fandt jeg endelig garn i samme farvenuance, som et par bundter utroligt skønt KnitPicks Shimmer i farven Eucalyptus. Garnet fik jeg til mit forrige trik-in af Tine, men det har ventet på det helt rigtige projekt og mon ikke jeg skal i gang med en Camomille No. 2 i en sart, forårsgrøn farve???


Noget er blevet færdigt; I dag fik jeg sendt huer til Christunte. 17 stk. blev det til. Min ambition var 10 af hver model, men det blev altså kun til hhv. 10 og 7 stk. Det blev i hvertfald mit bidrag. Direkte nødhjælp og det føles godt!

 
Og i garnkurven(ene) ligger der mange nøgler skønt garn, som jeg kunne lave nogle "One-Skein-Wonders" af......(Kom lige til at købe et par bøger på Amazon - ups!).

Forleden købte jeg også noget skønt Drops alpaca i en grøn farve, men ak - opskriften, jeg ville strikke efter, er blevet væk. Jeg husker det som en gul/limegrøn, kortærmet bluse med nogle lodrette snoninger i taljen. Opskriften er rykket ud af et blad (enten Hendes Verden eller FamilieJournal), men den er bare væk :-(   ØV! Så nu har jeg 8 nøgler, som skal vente på at jeg finder opskriften eller finder en helt ny model. Forslag modtages gerne...

Jeg må vist hellere få fat på pindene (Godt frikadellerne er lavet!)

6 kommentarer:

Gitte sagde ...

Hvis det er Hendes Verden kan det være at jeg har den. Hvornår er den ca. fra?

Hvor er den bare blevet fin, den røde trøje. Super, super sød.

Lækkert garn - det grønne.

Du har da bare startitis - lige som vi andre ;-)

Strikkeheksen sagde ...

Den kortærmede bluse har jeg opskriften på, er jeg ret sikker på, så hvis du kan vente på, at jeg får tid, så lægger jeg en kopi ud :-)

Ville såre gerne ha´ givet dig det garn, men mon ikke du fik det af Tine?

Og hva´ gør det, at man starter op, hvis også bare man afslutter på et eller andet tidspunkt ;-)

Berit sagde ...

Lene/Tine: Undskyld, hvis jeg husker forkert. Men lækkert er garnet nu! Ka' godt vente - der er jo så meget, som skal strikkes :-)

Fru Kahr sagde ...

Sikke en energi. Jeg forsøger at genfinde strikkelysten med lidt garn-shopping hos Slavi. Jeg kan dog ikke logge på min profil, så pt. hjælper det heller ikke rigtig;-)

Tine sagde ...

Åh, hvor jeg kender det!
Jeg har også rigtig mange projekter jeg gerne vil have lavet. Og helst på samme tid :-)

Det grønne garn er fra mig. Det er helt ok at du fik skrevet forkert :-)

Lin sagde ...

Amazone er en farlig hjemmeside.Jeg kan hurtigt gaa amok der (suk). Ja frk Selvdiciplin ved jeg ikke hvor er henne, men saa er hun da ikke hos dig (smil). Laekre projekter du har gang i. Den groenne farve er da ikke til at staa for. Hvor er det aergeligt at man ikke kan gramse paa garn gennem skaermen, for det ser bloedt og godt ud.