søndag den 6. februar 2011

Rekreationsstrik er godt

Efter første etape af min snarlige 40-års fødselsdag i går aftes, er jeg helt drænet for energi i dag, så jeg har gang i retrillerne på Camomille og endnu en trøje til min mor. Lidt rekreationsstrik hjælper en smule og sofaen, kaffe og et tæppe hjælper en hel del.


Desuden kom jeg også til at begynde på en sød lille vintage-kjole til min niece, så pludselig har jeg ganske mange projekter i gang på en og samme tid.


Mit helbred skranter lidt igen, idet mit stofskifte er gået fuldstændig amok, på trods af medicinering. Så jeg skal bruge al min energi på at arrangere fødselsdage i næste uge. Det gør jeg dog gerne, for jeg har heldigvis mulighed for at hvile indimellem forberedelserne og mange har tilbudt at give en hånd med. Jeg indretter mig, og sender mine tanker til Irene og Dorthe, som slås med større helbredsproblemer end jeg.





Tilbage til første etape af projekt 40-års fødselsdag, så blev den fejret med den nærmeste familie på Malling Kro i går aftes. Vi fik en dejlig 3-retters middag, og bagefter var der kaffe og avec hjemme hos os selv. Det var rigtig hyggeligt, og jeg blev begavet med blomster, champagne, to smukke turkise glasperler til mit Troldekugle-armbånd, en rød morter fra Le Creuset, en lille rød kurv med hæklenåle, strømpegarn og en god stor pengeseddel til indkøb af garn af eget valg. Ken Follets seneste bog "Giganternes Fald" og Georg Jensens smukke juledug. Jeg blev meget rørt og føler mig vældig forkælet.


Min mor havde pyntet Fru Camping med en smuk broche, og så var trøjen pludselig omdannet til festtøj.



5 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Du kan tro, vi glæder os, Berit, men jeg håber sandelig da, du får det bedre inden - bedste ønkser herfra :-)

Skønne, skønne gaver, du har fået og så er din mors trøje da blevet rigtig vellykket - og meget festagtig med brochen :-)

Strikkeheksen sagde ...

Ja, der skulle jo så stå "ønsker" ;-)

nynne sagde ...

Hvor ser dit gavebord mageløst ud -
Mor er skøn i Fru. C.
Middag på Malling Kro er jo altid dejligt
Vi ses på lørdag - glæder mig meget

Gitte sagde ...

Det lyder som om det har været en rigtig, rigtig dejlig første etape. Og et gavekort til garn, jamen hvad kan man ønske sig mere ;-)

Og din mor i festklædt strik. Skønt at se at hun er så glad for trøjen, den er super flot.

Helle : sagde ...

Sikke nogle skønne gaver du allerede har fået, glæder mig til at se lidt nærmere på dem på lørdag.

Håber når at få det lidt bedre inden lørdag.