onsdag den 2. maj 2007

4 ud af 12

Nr. 4 ud af 12 blev færdig på den sidste dag - jeg har bare ikke liiiiiiige..... En pude inspireret af de mange bølgetæpper, som er påbegyndt uden i blogland. Da jeg har en anden plan (læs: drøm) om en strikket plaid med hæklet kant, nøjes jeg med at lave en pude. Den passer perfekt til min nye mørkebrune lædersofa (jeg forsvor at jeg nogensinde skulle eje en lædersofa, men den er lækker!) Garnet er forskellige mix af råhvid, beige og mørkebrunt bomuldsgarn fra Gud-ved-hvornår. Men resultatet er jeg ret glad for. Basiden af puden er hørstof, så det lissom hang lidt sammen med den anden pude i sofaen. Næste pude bliver strikket.....


Jeg er også blevet fanget af "Hønsefødder og Gulerødder" - var til foredrag i slutningen af marts hos Gad i Århus, hvor Annette Danielsen præsenterede sin nye bog og vi fik lejlighed til at prøve nogle af de strikketeknikker, hun har anvendt i bogens opskrifter. Jeg blev ved den lejlighed helt solgt til vævestrik og lur mig om ikke der skal strikkes nogle "Ærter" til Emil, når sæsonen for varme trøjer igen nærmer sig. Straks kastede jeg mig dog over "Hindbær", som blev øget med 10 masker og ca. 3 cm i længden, så den kunne passe Mai på 9 år. Her er resultatet, som helt sikkert er et hit hos Mai med sorte gamasher under.


Jeg har også fabrikeret denne sommertop til Mai. Farverne har frøkenen selv valgt, idet blå er yndlingsfarven for tiden. Garn er Avanti Cotton fra Marks og Kattens, opskriften ligeså. Garnet var forbavsende dejligt at strikke i og lagde sig pænt uden så mange ujævnheder.



Det var vist nok til frøken Mai i denne omgang, så jeg dykkede i garnlageret og påbegyndte en Miyake til MIG!, som jeg købte ind til på Håndarbejdsmesse i Fredericia i efteråret. Emil synes at mit garnnøgle mest ligner en kokosnød ;-). Men det er nu engang sådan jeg ruller garnnøgler op og der er vel ikke regler for om de er runde, æggeformede eller krydsnøgleapparatede (et sådant apparat er på ønskelisten). De æggeformede nøgler er en familiesvaghed på mødrene side. Jeg skal have Miyake med på familiecampingtur i weekenden, hvor vejret jo ser ud til at blive forrygende. Vi skal hele den pukkelryggede på Lars' side til Tønder Camping, hvor vi skal hygge os og lege - og jeg skal strikke lidt indimellem og hele vejen i bilen....

3 kommentarer:

Dorte sagde ...

Sød nederdel - jeg er vild med faconen.

Den minder meget om Claudia-evilla som hos bendix-garn kan fås til voksne - den har jeg selv strikket med succes.

Kh Dorte

Inges uldprogram sagde ...

Hej Berit
Den farve du strikke Miyake i ser rigtig lækker ud. Er det DUO? Og ved du hvad farvenr. det er?
Strikkehilsner
Inge

Inges uldprogram sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.